lisaxelsson.blogg.se

...början på ett äventyr

Lite bilder till er

Kategori: Allmänt

Här kommer lite bilder från förra helgen primärt! Bilder från vinturen och sånt kommer någon annan dag när jag inte glömmer föra över bilderna från kameran och sedan glömmer kameran hemma. Hehe. 
Hout Bay för att titta på sälarna vid sealisland.
 
Afrikanska pingviner vid Boulders beach. 
 
Agnes, Kriti, Leonie, Phoebe, Maryse och Jack är redo för cykeln!
 
Några vilda strusar som sprang förbi mig på cykeln.
 
Ett ganska oklart foto, jag vet faktiskt inte riktigt hur det hamnade här...
 
Givna turistbilden framför Cape of good hope-skylten, fast framför det afrikaanska varianten eftersom den andra var ockuperad.
 
Och så var det lite hiking från Cape of good hope till Cape point. 
 
Afrikanska kontinentens södraste punkt! (kanske inte exakt denna klippan men ish)
 
Utsikt mot Cape point.
 
Helt obekymrat strosar en babian förbi... 
 
Housematesen!! (+ brittiska Hannah nu).
 
Kirstenbosch för dagen-efter-stros.
 
Gick förbi en liten uggla...
 
...och någon annan fågel.
 
Här har vi ett riktigt dåligt foto av Waterfront. Än så länge en av mina favoritplatser! Till höger är början av ett stort köpcenter, till vänster är havet (vilket man kanske inte riktigt ser) och bakom pariserhjulet ser ni Table Mountain.
 
Maryse och Edvard väntar på att få börja äta. Detta var på en restaurang mitt på Waterfront och som ni kanske ser så var det väldigt "fint". Jag tror vår mat låg på ungefär 70-80 kr och ett glas vin typ 22 kr... Helt okej!
 
Och här är från den där konferansen jag var på förra måndagen då FW De Klerk pratade!
 

Kommentarer

  • Vä säger:

    Hej Lisa. Vilka fina bilder vad Du får uppleva mycket. Kramar var rädd om Dej.

    2014-10-24 | 07:30:30
  • Daddi säger:

    Vilket kvalitetsspektra du har på dina bilder!! Underbart att få sina tänkta bilder bekräftade av hur bra du verkar ha det. Många söta djur verkar det finnas där...
    Ser fram emot mera. KRamisar

    2014-10-24 | 10:08:36

Kommentera inlägget här: